Saturday 5 July 2014

Set Pilihan Shaklee Ibu Menyusu atau Hamil Ketika Puasa

Set pilihan ibu menyusu dan ibu hamil ketika puasa adalah Set Mighty 3GEM ataupun Set Menyusu Premium. Sangat membantu mommies yg menyusu..Macam ummi taun lps, puasa disamping menyusu si comel...badan sgt bertenaga, susu pekat dan banyak..si comel ummi tak meragam dan ummi pun tak penat nk layan kerenah si comel bila babies kenyang.


Majoriti ibu-ibu menyusu khuatir susu mereka merundum ketika puasa. Mereka risau tidak dapat maintain bekalan susu yang mencukupi. Dengan set Shaklee terpilih, mereka akan kekal cergas, cerdas dan cukup hidrasi ketika berpuasa dan tiada isu tidak cukup susu pada bulan Ramadhan.
Penghasilan susu ibu tidak akan berhenti ketika berpuasa. Kurang pengambilan kalori pun tidak semestinya menjejaskan kuantiti dan kualiti susu. Dalam satu kajian,ujian darah dilakukan terhadap sekumpulan kecil wanita yang berpuasa sepanjang bulan Ramadan. Wanita yang menyusukan didapati mempunyai imbangan kimia dalam darah yang agak sama dengan mereka yang tidak menyusu badan atau sedang hamil.

Faktor terpenting yang akan menyebabkan susu ibu berkurangan adalah dehidrasi. Oleh demikian, elakkan ini berlaku dengan memastikan anda minum air yang secukupnya ketika bersahur dan berbuka puasa. 


Anda boleh tahu bahawa anda kekurangan air (dehydrate) apabila:
§  anda rasa sangat dahaga;
§  air kencing anda berwarna gelap/pekat dan berbau kuat;
§  anda rasa seperti hendak pitam, lemah atau lesu;
§  anda mula sakit kepala atau mengalami kesakitan lain.


Kenapa Shaklee sarankan set-set berikut untuk Ibu menyusu / hamil yang ingin berpuasa?
 

SET MIGHTY 3 GEM
(ESP, Mealshakes & Performance Drink)
 

ESP
Protein shake untuk kekal bertenaga, dan juga milk booster.  
MealShakes
Sumber protein kaya vitamin dan mineral. Ia diperlukan untuk tumbesaran dan perlindungan badan yang baik. Selain itu, ianya hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan. Ia juga rendah kolestrol, lemak dan sodium.

Performance Drink
Ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh dan justeru itu dapat mengelakkan dehidrasi.
Bagi ibu hamil & menyusukan, sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter air sehari diperlukan bagi menjaga keseimbangan bendalir badan.

* Performance Drink mengandungi kuantiti gula yang rendah berbanding minuman isotonik di pasaran, dan ia tidak berkarbonat.

Siapa lagi yang sesuai minum Performance Drink?
- Para atlet
- Orang berpuasa
- Pesakit, sebelum dan selepas pembedahan
- Orang yang kerap tidur lewat malam
- Orang yang kerap letih dan pening
- Pesakit cirit birit

So, bagi mommie yg risau takut susu merundum dan tak bertenaga layan kerenah bayi anda, ummi tersangat syorkan utk mengambil Set Mghty 3 Gems ni...SEBAB???????

Mommies pasti akan mendapat tenaga yg sgt cukup untuk melayan kerenah si comel anda:-)
 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease**


Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Baby- Mommy HOME
@ https://www.facebook.com/wafiqummistar?ref=hl
✐ Blog: http://ummistar.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Cheras, Rawang

Sharing & Caring bersama Baby- Mommy HOME... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...