Saturday 21 June 2014

Vitamin Kasih Sayang Suami Isteri ;)


Assalamualaikum

Kembali bersiaran pada pagi 21 Jun 2014.. Ramadhan semakin hampir. .. Nak share set vitamin hebat daripada Shaklee ni. Dah memang terbukti dapat membantu pasangan suami-isteri yang dah lama kahwin tapi belum dikurniakan zuriat. 

Ingin ummi tekankan di sini, walaupun dengan pengambilan suplemen mahupun apa jua vitamin tambahan, amalan rohani sepeti doa dah ibadah-ibadah sunat tak boleh dipandang rendah. Sesungguhnya kita berusaha sebaik mungkin, tapi hanya Dia yang tahu apa yang terbaik buat kita. Jadi, jangan malu untuk meminta kepadaNya. Doa, doa dan doa insyaAllah hajat untuk memiliki cahayamata akan dikabulkan.


Antara doa yang boleh diamalkan :) *google*

   
Antara tips untuk meningkatkan kesuburan ialah :-

  • Air - Sangat penting bagi kesihatan badan dan kesuburan seseorang. Sebaiknya minum air mineral atau air yang ditapis. Dicadangkan minum 8 liter air dalam sehari semalam.
  • Sayur Sawi - mengadungi banyak vitamin-vitamin, zat besi/iron dan antioxidant yang penting bagi kesihatan dan kesuburan. Folic penting untuk penetasan telor yang baik kualiti, mencegah kecacatan bayi serta mengurangkan risiko gugur.
  • Sayur-sayur berwarna kuning, oren dan merah mengadungi banyak vitamin-vitamin dan antioxidant untuk mencegah penyakit dan meningkatkan kesuburan.
  • Kobis, Karrot, Brokoli, kacang hijau, keledek merah - mengandungi banyak zat dan khasiat yang bolih membetulkan kitaran haid, meimbangkan hormon subur dan seterusnya meningkatan kesuburan.
  • Betik, jambu batu, buah naga, tembikai, buah limau nipis/kasturi kaya dalam kandungan vitamin2 khususnya vitamin C yang penting untuk kesihatan dan kesuburan

Vitamin Kesuburan Shaklee






Set Subur ini dicadangkan khas untuk meningkatkan kesuburan pasangan suami isteri. Bagaimana ia bertindak?? Jom berkenalan dengan vitamin-vitamin hebat ni:

Untuk HAWA


1.ESP Bertindak untuk memastikan sel ovum sihat dan memudahkan persenyawaan.merupakan makanan asas untuk memastikan sel-sel dalam badan sihat dan sempurna. 

 2.B-Complex
Merupakan vitamin yang sangat penting terutamanya semasa merancang kehamilan dan apabila sudah hamil. Ini kerana ia mengandungi asid folik yanag sangat penting untu kesihatan bayi dalam kandungan iaitu untuk mengelakkan kecacatan "spina bifida" iaitu satu kecacatan tulang belakang yang akan terjadi bila ibu kekurangan asid folik.

3.  GLA Complex
Sangat bagus untuk kesuburan kerana ianya membetulkan hormon yang tidak stabil. Jika hormon tidak stabil maka agak susah untuk kita merancang kehamilan. Ianya juga menyediakan satu keadaan yang memudahkan pelekatan sperma dengan ovum. 

Ia juga membantu memperbaiki masalah kitar period tidak teratur, membantu sperma untuk bertahan lebih lama di dalam rahim, menghasilkan cecair servikal yang memudahkan sperma untuk berenang sampai ke telur (ovum)



Untuk ADAM 

1. Vita E
Lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya. Ia Meningkatkan daya seksual bagi suami isteri, menghasilkan sperma serta hormon seks dan melindungi sperma daripada rosak serta membantu mengatasi masalah pancutan awal.

2. Zinc
Zinc membantu meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma. Selain itu, ia juga membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat dan membantu mengurangkan potensi mendapat kanser prostat dan pembesaran prostat. Faedah lain zinc termasuk mengelakkan rambut gugur, mengurangkan kemandulan dan mencegah mati pucuk. 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease**

 Berminat??? Hubungi: 
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju 
@ Page FB: Baby- Mommy HOME 
 @ https://www.facebook.com/wafiqummistar?ref=hl 
✐ Blog: http://ummistar.blogspot.com/ 
✉ Email: farisha.fe@gmail.com 
** ID: 1067039 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
 ➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Cheras, Rawang 

 Sharing & Caring bersama Baby- Mommy HOME... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...