Friday 23 May 2014

RAMBUT GUGUR???? tidak!!!!!!!!!!!SET RAMBUT GUGUR

Salam sayang..sharing is caring tapi tu la mmg kenyataan la kan??masalah btl la ngn rambut ni, dah la stress dok pikir rambut makin sikit, asben lak duk bising byk rambut kat karpet...anak plak br pandai nk mengutip barang...ingatkan mee ke hape,,,di masukkan nye rambut ke dlm mulut.hadoiiii,,,,

persoalan??? Rambut gugur dengan banyak? Hari-hari dok sapu lantai sebab penuh dengan rambut gugur. Bila sikat rambut, segenggam yang keluar. Scary kan? Lama2 kepala akan jadi BOTAK! Wah tu lagi scary. Jadi jangan biarkan ianya berlarutan. Korg mesti buat sesuatu! jgn smpai laki dah x nak ngn kita dah..sbbkan rambut tp badan yg x dpt..huhuhu

 Kenapa rambut gugur?
Punca rambut gugur dikatakan boleh terjadi disebabkan perkara2 berikut:

  1. Jangka hayat: jangka hayat rambut secara purata ialah 4.5 tahun; rambut kemudian gugur dan diganti dalam tempoh 6 bulan oleh rambut baru.
2. Kebiasaan: mencuci, mengering, dan memberus rambut semua boleh menyebabkan beberapa helai gugur; kebanyakan kita lakukan nya dengan kerap.

3. Penuaan: Selepas umur 30 tahun (dan selalunya sebelum), lelaki dan wanita mulakehilangan rambut, walaupun lelaki cenderung untuk mengalaminya pada kadar yang lebih cepat.
4. Corak kebotakan dikaitkan dengan testosteron. Ini menerangkan mengapa lebih ramai lelaki pengalaman corak kebotakan.

5. Tekanan emosi yang berlebihan
6. Menghidapi penyakit tertentu

7. Perubahan hormon
8. Kehamilan,bersalin, dan penggunaan pil kawalan kelahiran
9. Kesan kemoterapi

 Jangan buat tak tahu tentang masalah rambut. Tidak sempurna kewanitaan itu jika rambut ibarat hidup segan mati tak mahu. Rambut adalah mahkota bagi wanita! Opss.. Tak lupa juga bg lelaki. Jadi belailah rambut kita dengan vitamin terbaik, semulajadi, halal lagi bersih. Jom kita amalkan Shaklee. Bukan hanya menawar set penjagaan rambut, Shaklee juga menyediakan supplemen2 penting dalam membantu menghadapi masalah2 rambut gugur.
Supplemen ape yang penting untuk membantu pertumbuhan rambut serta menguatkan rambut?

Basically,setiap supplemen yang diambil perlulah diambil dengan konsisten untuk mendapatkan kesan yang terbaik. Antara supplemen2 yang dicadangkan pengambilannya ialah:
• Vitalea (Multivitamin) - memenuhi keperluan 12 vitamin dan 7 galian dan ia menyediakan asas nutrisi kepada proses pembesaran (rambut, otot, kulit, kuku dan hormon). Ia juga sesuai bagi individu yang mempunyai masalah rambut beruban di usia muda.

• Vitamin C - membantu untuk menghasilkan kolagen, gam yang memegang tisu kita bersama. Salah satu daripada gejala yang paling biasa kekurangan vitamin C adalah rambut rapuh dan mudah putus.




• B complex - Vitamin B-Complex mengandungi Biotin dan ia terkenal dalam menguatkan rambut serta kuku. Biotin juga membantu untuk meningkatkan kualiti elastik rambut dan dengan itu, menghalang ia daripada kerosakan. Di samping itu, Biotin boleh membuat folikel rambut anda tebal serta kuat. Malah, kebanyakan dermatologi mengesyorkan penggunaan Biotin untuk rawatan keguguran rambut. Walaupun terdapat sumber yang baik Biotin dalam makanan tertentu seperti hati atau telur, ia akan menjadi tidak praktikal untuk mendapatkan Biotin cukup daripada makanan ini dan oleh itu hasil yang terbaik akan diperolehi daripada mengambil makanan tambahan.

Antara SUMBER lain yg membantu atasi rambut gugur adalah:-

Niacin, yang juga dikenali sebagai vitamin B3, membantu dengan peredaran di kulit kepala dan ini membantu rambut anda tumbuh semula. Vitamin B5 juga berfungsi seperti B3 tetapi juga boleh melambatkan kunci uban anda. Asid folik atau vitamin B9 juga membantu dalam pertumbuhan rambut. Menggunakan vitamin yang baik dari keluarga B akan memberikan anda keputusan yang menakjubkan untuk rawatan kehilangan rambut anda dan berita baik adalah bahawa vitamin ini juga boleh didapati dalam beberapa makanan yang anda makan.

 • Zinc - untuk menggalakkan pertumbuhan rambut serta menguatkan lagi kutikel rambut. Kekurangan Zinc boleh menyumbang kepada rambut gugur kerana tanpa mineral zink dan lain-lain yang berkaitan, shaf rambut anda menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink manfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut anda.

 


Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Baby- Mommy HOME
@ https://www.facebook.com/wafiqummistar?ref=hl
✐ Blog: http://ummistar.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Cheras, Rawang

  Sharing & Caring bersama Baby- Mommy HOME... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...