Tuesday 1 April 2014

Apakah Maksud Kehamilan????

Assalamualaikum, arap mommy2 sume sihat..Alhamdulillah mulai entry ni, ummi akan lebih focus kpd Tips, Panduan dan Info2 pasal Kehamilan. WHY???? sebab ramai mommy2 kat luar sana masih mencari2 info yang menarik dan penting terutama dalam proses menjaga kehamilan. Tambah- tambah bagi mommy2 yang 1st time preggy, mesti banyak yang anda tak tau dan anda sedang mencari sesuatu yang ingin anda tau...btl tak???

So, kat "HOME"ummi ni, banyak manfaat yang anda akan dapat terutama nya pasal kehamilan...Ummi arap apa yang ummi share akan memberi kebaikan pada mommy2 semua.

Apa itu KEHAMILAN??? kalau orang tanyer ummi, mesti 1st skali yang datang dalam fikiran adalah pompuan perut besar and ada baby kat dalam..heheheh...ye dok???Tapi bagi yang msih belom tau apa maksud sebenar KEHAMILAN, jom ummi share sikit ngan anda.

Apakah yang dimaksud dengan kehamilan? Kehamilan merupakan jarak waktu saat sperma dan telur bersatu dan berakhir ketika lahir si bayi. Umumnya masa kehamilan ialah 9 bulan (38 hingga 40 minggu).

Masa 9 bulan terbagi menjadi 3 trimester:


1. Embrio berkembang,
2. Embrio berubah menjadi fetus,
3. Fetus tumbuh dan berbobot, hingga siap untuk lahir kedua.

Trimester (tri-MES-ter) merupakan 3 period awal yang masing-masing period mempunyai masa 3 bulan, dan masa kehamilan terbagi dalam trimester.

Embryo (EM-bree-o), dalam tubuh manusia, merupakan organisme berkembang dari akhir minggu kedua setelah fertilasi hingga akhir dari minggu kedelapan.

Fetus (FEE-tus) dalam tubuh manusia, merupakan bayi yang belum terlahir pada periode setelah menjadi sebuah embrio, dari 9 minggu setelah fertilasi hingga lahir.



Kehamilan
















Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Baby- Mommy HOME
@ https://www.facebook.com/wafiqummistar?ref=hl
✐ Blog: http://ummistar.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Cheras, Rawang

Sharing & Caring bersama Baby- Mommy HOME... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...