Thursday 24 April 2014

Susu Terbaik Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikm..salam sayang dan hebat mommy2 ye,,arini ummi nak share about pengambilan susu yang cukup sangat penting utk mommy2 yang pregnant.

Susu yang terbaik untuk mommy2 comel adalah susu yang dapat menjadikan ibu dan janin yang dikandungnya menjadi lebih sihat.  Susu terbaik untuk ibu hamil sebenarnya cukup banyak kerana pada hakikatnya, semua susu memiliki kandungan yang baik untuk kesihatan.

Susu yang terbaik untuk mommy2 tak semestinya susu khusus ibu hamil, jenis susu yang lain juga baik untk ibu hamil. Apalagi jika Ibu hamil mengalami loya dan mual saat trimester pertama semasa kehamilan. Susu perlu diambil secukupnya  oleh ibu hamil untuk memberikan kesihatan tubuh ibu hamil dan bayi .

Selama masa kehamilan, Ibu memerlukan banyak  kalsium kerana bayi akan banyak menyerap kalsium dari mommy2. Jika tidak memenuhi keperluan  kalsium yang cukup ,ibu hamil akan mengalami kekurangan kalsium malah boleh menyebabkan osteoporosis.


susu terbaik untuk ibu hamil


Biasanya, susu terbaik untuk ibu hamil juga dilengkapi dengan kandungan folat yang sangat diperlukan  oleh ibu hamil. . Selain susu khusus ibu hamil, jenis susu lainnya juga baik selama masa kehamilan, seperti susu segar atau soy protein (ESP Shaklee). Ini bukan sahaja memberi manfaat kpd mommy2 malah bayi anda juga akan mendapat khasiat yang sama.
Boleh digantikan dengan susu khas ibu hamil...ESP menjadikan ibu bertenaga dan kulit bayi cantik dan putih:-)

Namun bagi mommy2 yang mmg tersangat lah tak boleh nak minum susu, loya dan mual..ummi syorkan mommy2 mengambil supplement yang berbentuk pil bagi menambahkan kalsium yang berkurangan. Kat sini ummi syorkan mommy2 mengambil Ostematrix kerana ia mudah ditelan dan ia lebih daripada kalsium. Malah sebiji Ostematrix sama dengan 1 gelas susu tinggi kalsium dan 80 biji badam. Sangat berbaloi bagi ibu yang memerlukan kalsium semasa pregnant dan takleh nak minum susu.




Selain itu, mommy2 disyorkan juga mengambil makan yg berkhasiat dan mengikut pyramid pemakanan ibu hamil yang betul.



Semoga mommy2 comel sentiasa sihat dan bertenaga semasa dalam proses kehamilan. Kepintaran mommy2 dalam memilih pemakanan yang baik menjadikan bayi bijak, comel dan sihat. Ummi doakan anda semua melahirkan bayi dgn selamat...Insyaallah


Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Baby- Mommy HOME
 @ https://www.facebook.com/wafiqummistar?ref=hl
✐ Blog: http://ummistar.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Cheras, Rawang

Sharing & Caring bersama Baby- Mommy HOME... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...