Tuesday 18 February 2014

Vitamin Pencegah Kanser

 Assalamualaikum, thanx coz terjah I nye blog...ramai yang masih menganggap vitamin adalah ubat. Untuk pencerahan, vitamin bukan ubat utk menyembuh atau mengubati, tetapi ia adalah sekadar utk mencegah korang daripada mendapat penyakit. Ia membantu anda dlm menjaga kesihatan badan. Sebelum anda didiognosis mendapat penyakit, baik korang cegah..orang cakap LEBIH BAIK MENCEGAH DARIPADA MERAWAT...kan3

Vitamin juga merupakan salah satu pencegah kpd kanser. Antara vitamin Shaklee and fungsi dlm mencegah kanser adalah:

Vita-Lea – Kerana kebanyakan daripada kita tidak mendapat semua nutrien yang kita perlukan daripada diet semata-mata. —> Vitalea sebagai makanan tambahan (multivitamin / multimineral) melengkapkan pemakanan untuk apa yang kita tidak dapat dari diet kita.



Energizing Soy Protein – Protein soya terbukti bagus untuk mengurangkan risiko kanser payudara dan kanser prostat, dan ia meningkatkan tenaga dan membantu mencegah osteoporosis.



B-Complex – Pengambilan vitamin B yang mencukupi boleh mengurangkan risiko kanser pangkal rahim—> kebanyakan kita tidak mendapat vitamin B yang kita perlukan dari diet kita.



Sustained Release Vita-C – Oleh kerana Vitamin C dapat membantu mencegah pembentukan nitrosamines dan radikal bebas yang berbahaya yang boleh menyebabkan kanser —> ramai di antara kita tidak mendapat cukup vitamin C daripada diet kita.


Vita-E – Vitamin E dan selenium adalah antioksidan semulajadi yang membantu melindungi kita dari kanser.



CarotoMax – CarotoMax mengandungi fitonutrien penting yang ditemui dalam mereka buah-buahan segar dan sayur-sayuran yang kita tidak makan secara tetap —-> fitonutrien dalam CarotoMax telah ditunjukkan untuk mengurangkan risiko kanser, penyakit jantung, dan penyakit mata.



OmegaGuard – Kajian telah menunjukkan bahawa menggantikan lemak dalam diet dengan lemak yang sihat seperti EPA dapat mengurangkan risiko kanser.

Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Healthy Lifestyle
 @ https://www.facebook.com/familylifestylenow?ref=hl
✐ Blog: http://healthylifestyleshaklee.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Putrajaya, Cheras, Rawang (Weekend Only)

Sharing & Caring bersama HEALTHY LIFESTYLE... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...