Monday 18 November 2013

9/10 adalah REZEKI... Amiin

Bismillahhirrahmanirrahim...

PERNIAGAAN adalah suatu kegiatan yang amat dianjurkan Islam kepada umatnya. Ini kerana aktiviti perniagaan menjanjikan hasil pulangan berlipat ganda kepada peniaga yang berusaha bersungguh-sungguh. Tidakkah Rasulullah pernah bersabda yang bermaksud: “9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan.” (Hadis riwayat Tirmizi)

Tidak kira la kita menjalankan perniagaan apa sekalipun, yang penting kita haruslah ikhlas krn Allah utk membantu org yg mencari sesuatu barangan. Contohnya, kalau korg berniaga vitamin, maka ikhlas lah kamu berkongsi segala perkara ttg kesihatan dan kegunaan vitamin tersebut. Jangan lah hanya memikirkan keuntungan semata- mata. Dgn cara ini apa yg kita dapat pasti akan rasa puas, krn apa yg kita lakukan akan memberi effect tuk kita di dunia dan akhirat.

Apa slh nya kongsi segala apa yg kita ada, customer nak atau x nak bli belakang kira krn Allah lah satu-satuNya yg pegang hati manusia. Bkn manusia yg pegang hati kita....Kalau Allah kata itu adalah HAK kamu, maka jadilah ia HAK kamu. Tapi andaikata Allah nak uji kita, maka bnda kat tangan kita pn blh hilang serta merta. Oleh itu jgn takbur, sombong, kedekut utk kongsi apa yg kita ada dgn org lain.

Wallahuallam:-)

Berminat??? Hubungi:
✍ PM: https://www.facebook.com/romantiqa.salju
@ Page FB: Healthy Lifestyle
@ https://www.facebook.com/familylifestylenow?ref=hl
✐ Blog: http://healthylifestyleshaklee.blogspot.com/
✉ Email: farisha.fe@gmail.com
** ID: 1067039
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-2690964
➲ COD Area: Sg. Besi, KL, Bangsar, Putrajaya, Cheras, Rawang (Weekend Only)

Sharing & Caring bersama HEALTHY LIFESTYLE... Sentiasa sihat dan bertenaga dgn SHAKLEE.. Kongsi sihat serta income bersama- sama

No comments:

~ãlhamdulillah~

~ãlhamdulillah~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...